گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
کد خبر: ۲۰۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به عملكرد این نهاد در دوره‌های گذشته و نیز برنامه‌های دوره جدید مجمع، حركت این نهاد را موفق و رو به جلو خواند و گفت: مدیران ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه‌ای از نیروهای ارزشمند، باتجربه و امتحان پس‌داده هستند كه دین خود را تاكنون به نظام و انقلاب ادا كرده و می‌بایست از توان، تجربه و تخصص آنان در برون‌رفت از مشكلات كشور بهره برد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهای جداگانه با دبیران كمیسیون‌ها و مسئولان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدیران و كاركنان دفتر ریاست این مجمع با تأكید بر لزوم جدّیت و تحرك بیشتر كمیسیون‌ها و كمیته‌های اصلی و فرعی مجمع تشخیص، تصریح كرد: در سالیان اخیر مصوبات و سیاست‌های كلی بسیار خوبی توسط مجمع تشخیص مصلحت تصویب و بسیاری از آن توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است كه در برخی موارد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی كاهش 10 درصدی وابستگی بودجه سالیانه به نفت را كه توسط مجمع تصویب و توسط رهبری معظم انقلاب با تأكید ابلاغ شد، نمونه بارز عدم اجرای مصوبات خواند و تصریح كرد: از زمان ابلاغ این مصوبه نه تنها وابستگی بودجه به نفت كاهش نیافته، بلكه بیش از گذشته نیز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از نیازهای اساسی برای اجرای مصوبات این نهاد تأثیرگذار را داشتن ابزار نظارتی مؤثر و فعال خواند و تأكید كرد: نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی در قانون اساسی از اختیارات رهبری انقلاب است كه به مجمع تفویض فرموده‌اند و امیدواریم در دوره جدید مجمع الزامات لازم و مناسب برای اعمال مناسب این نظارت در اختیار مجمع قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین به وظایف و برنامه‌های آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام و كمیسیون‌های آن اشاره و به ضرورت فعال‌تر شدن كمیسیون‌ها در كارشناسی دقیق و زمان‌بندی مناسب امور محوله برای فراهم كردن دستور جلسات اصلی، تأكید كرد.

وی، اعضا و مدیران فعال در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از جمله نیروهای دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و با تاكید بر لزوم حضور مؤثرتر آنان در حل و فصل مشكلات داخلی و بین‌المللی و ارائه راهكارهای مشخص تصریح كرد: اعضا، مدیران و نخبگان حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم حق و هم وظیفه دارند فعال‌تر از گذشته در صحنه انقلاب و نظام و نیز اطلاع‌رسانی از راهكارها و مشكلات كشور حضور یابند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام راهكار اساسی برون‌رفت از مشكلات موجود داخلی و تهدیدها و تحریم‌های خارجی را اتحاد و همبستگی ملی و تعامل بین‌المللی با سایر كشورها خواند و با تأكید به نامگذاری سال جدید به عنوان "تولیدملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری تصریح كرد: تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدّی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.

هاشمی رفسنجانی اختلاف میان نیروهای انقلاب و دلسوزان كشور و نیز امید و اعتمادزدایی از مردم و جوانان را در كنار تحریم‌ها و تهدیدات خارجی آفت و سم انقلاب و كشور خواند و افزود: رهبری معظم انقلاب همواره وحدت و همدلی را مصونیت بخش كشور، نظام و انقلاب خوانده‌اند و لازم است این رهنمود معظم‌له در كنار شعار امسال چراغ راه مسئولان نظام و آحاد كشور قرار گیرد.

وی حفظ آرامش و امنیت كشور را خنثی‌كننده توطئه‌های بیگانگان خواند و تعامل را لازمه سیاست خارجی موفق دانست و گفت: باید در شرایط حساس كنونی حداكثر دقت را در عدم تحریك دشمنان و بیگانگان برای دست‌اندازی به امنیت و ثروت كشور به خرج دهیم.[لابد باید در مقابل تهدیدات آنها برویم جلو آنها زانو بزنیم!!!]

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، خطاب به مسئولان و كاركنان این نهاد، وظیفه هر شهروند دلسوز كشور را دفاع از اصل نظام و انقلاب و نیز تلاش برای دفع تهدیدات و خطرات خواند و تصریح كرد: ما نیز در مجمع باید سعی كنیم تا عملكردمان به گونه‌ای باشد تا آبروی انقلاب، اسلام، ایران و این نهاد مهم محفوظ و زینت‌بخش نظام و كشور باشیم.

در ابتدای این دیدار نیز محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ با تبریك سال جدید، این سال را از نظر اقتصادی بسیار مهم خواند و با اشاره به اوضاع داخلی و بین‌المللی و نیز تهدیدات و تحریم‌ها گفت: با توجه به مسائل پیش‌رو ما وظیفه مهمی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده داریم و باید تلاش كنیم كه از عهده وظایف خود به خوبی برآییم.

وی با اشاره به توجه ویژه مجمع به شعار امسال مقام معظم رهبری، تصریح كرد: برای سال جدید و دوره پیش ‌روی مجمع علاوه بر پیگیری تحقق "تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی"، چهار موضوع مهم سیاست‌های كلی مطبوعات، انتخابات، احزاب و اجتماعی و نیز سلامت را در دستور كار داریم كه دستیابی به نتایج خوب در این زمینه فعالیت دوچندان كمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع را طلب كند.

همچنین، محمد هاشمی ـ رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ نیز در جمع مدیران و كاركنان دفتر ریاست مجمع سال جدید را به ایشان و همكاران دفتر ریاست مجمع تبریك گفت.

وی با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها نسبت به بزرگان انقلاب و دستاوردهای گذشته نظام اسلامی، وظیفه دلسوزان و پژوهشگران اصیل انقلاب و نیز مجمع را تبیین و پاسخگویی به این جریانات و سیاه‌نمایی‌ها عنوان كرد و افزود: توقع این است كه در برابر برگ‌های سیاهی كه دشمنان داخلی و خارجی نظام نسبت به دستاوردها و یاران انقلاب ارائه می‌كنند، دلسوزان و محققین واقعی نیز پاسخ‌های مناسب و حقیقی ارائه دهند تا نسل آینده كشور و به خصوص جوانان بتواند سره را از ناسره به درستی تشخیص دهند.
http://www.asriran.com/fa/news/207630


-